Dnes aktuálne srbský humorista Ninus Nestorovič

Home / boh / akcia / akcia / humor / medzinárodné noviny pre humor a satira z granátového jablka / Ninus Nestorovic / displeja / satira / Pomegranate / sipak.rs / Zjednodušiť us /Nová kniha Ninus Nestorovića „Bože, zjednodušiť NAM“
Nová kniha Ninusa Nestoroviča „BOH, PROSÍM,“

 

Nová kniha od Ninusa Nestoroviča

„Bože, odpusť nám“

Vyšla nová kniha aforizmov Ninusa Nestoroviča „Odpusť nám Boha“. Vydavateľom je Prometheus z Novi Sad. Na 208 stranách, s približne 800 aforizmami, nám Ninus povie niekoľkými slovami as mnohými štýlmi, tvorbou, vynaliezavosťou, hravosťou, odvahou je svet, v ktorom dnes žijeme.
Predslov a rozhovor k tejto knihe napísali profesor Ratko Bozovic a rockový kritik, novinár a spisovateľ Petar Peca Popovic.
„Ak prijmeme názor, že aforizmus je„ román bez zbytočných slov “, potom si Ninus Nestorovič dlho zaslúži štatút nášho klasického spisovateľa! „Nestorovič sám naznačuje pomocou série pravých bravura-kalamárov, koľko„ skutočné driblovanie ducha v stiesnenej oblasti “ponúka šancu na širší pohľad na naše okolie a tentoraz …“ „… Všetko, čo Ninus robí, je len kvapka inej farby v našom oceáne. Ale bez prepadu by bol oceán pre vrakov lodí komplikovanejší. kvapka svetlé! Ak sa niektorý druh vlády vyznačuje obesnošću a rozprávkové existencie veľkého Köris čítať ostrú ceruzku vlastníkmi., Ako forma disentu a nesúhlasu teroru tak zavedenej realite. ‚
Petar Peca Popovic

„Predsudky, klamstvá, manipulácia a mystifikácia sa stávajú predmetom živého ironického pozorovania v satirickom aforizme Ninusa Nestoroviča. Do glosára nášho úpadku sú nové príspevky. jeho meno, ale aj v mene tých, ktorí nie sú v stave postaviť sa proti kliatbe oslabenia hodnoty ľudskej dôstojnosti, keď obhajuje slobodu, spravodlivosť a hodnoty, keď obhajuje ľudstvo, je zrejmé, že to nemôže byť jasnejšie. cesta k očistenému aforizmu ako neúprosná myšlienka našej pochmúrnej prítomnosti. Ukázalo sa, že taký odpadák nebol iba pascalová trstina, ktorá „myslí“, ale aj trstina, ktorá prepichuje vredy ľudskej hniloby. “
Profesor Ratko Bozovic
Na obálke knihy je dielo známeho karikaturistu Petra Pismestroviča, ktorý žije a pracuje v Rakúsku. Aforizmy vybral Bojan Ljubenovic, spisovateľ kultového stĺpca TRN a šéfredaktor humornej stránky vo Vecernje Novosti. Technický redaktor Vladica Milenković.

Aphorizmy z knihy:

Keby som si dnes musel znova zvoliť povolanie, bol by som radšej vedúci gangu než vysokoškolský profesor. Nie kvôli peniazom, ale kvôli dobrej povesti.

Sloboda prejavu v Srbsku zomrela. Smrť prišla z udusenia.

Alah viera našim najväčším vlastencom. Čo môžu získať tromi prstami, ostatní občania nemôžu mať desať.

Hneď ako si všimol, že sa do neho ľudia zamilovali, vodca ho okamžite vzal do tmy …

Komunizmus v Srbsku sa zrútil, demokracia sa zrútila, ale preto je diktatúra stále pevná!

Minulosť v Srbsku vždy presahuje čas.

Tu sú len psychiatrické prípady realizovanej osobnosti. Čokoľvek si myslia, robia!

Niekto je policajt, niekto zločinec a niekto musí urobiť obe práce, aby prežil!

Mier, ktorý robíme, musí byť prerušený. Takže s ďalšou generáciou má čo hrať!

Máme nielen zločincov na celú dobu, ale na všetky vekové kategórie!

Radšej otvoríme Pandorinu schránku ako hlasovaciu schránku. Menšie zlo v tom spočíva.

Vojna trvá dve. My a ešte jeden.

Ste s vodcom tela a duše?! A kde máš mozog?

Vždy, keď sa prezident objaví, je vždy vítaný. V Bor Čačani, v Čačaku Kruševljana, v Novom Sade Uzice, v Uzici Nišlija …

Na rozdiel od dopravy je miesto činu na našich uliciach normálne …

Oh, čo do pekla, kravy … Vojnové psy sú tu svätými zvieratami.

Vo vojne vás štát posiela na svoje vlastné náklady a cirkev vás posiela na svet. Váš je len na cestovanie …

Bez pomoci štátu by sa všetko v Srbsku rýchlo zrútilo. Dokonca aj zločin.

V Srbsku je len jedna cirkev pokánia. Naše potreby sú omnoho väčšie!

Celé naše bohatstvo skončilo v zahraničí. Peniaze a zlato priniesli politici a deti odišli sami!

Je ťažké odlíšiť chudobných od Balkánu. Až keď si za vojny obliekate uniformy, viete, ktorých ktorého!

Niektorí sú prekvapení, že tu mŕtvi stále hlasujú. Život ma oveľa viac prekvapil.

Domov / Boh / Humor / Medzinárodný časopis pre humor a satiru Sipak / Ninus Nestorovic / Predrag Peca Popovic / recenzia / názory / Ratko Bozovic / satira / Sipak / sipak.rs / odpustite nám /RATKO BOZOVIC AND PETER PECA POPOVIC NA NOVEJ KNIŽNII NINUS NESTOROVIĆA
RATKO BOZOVIC A PETAR PECA POPOVIC NA NOVEJ NESTOVEJ KNIHE NINUS

Ninus Nestorivič

Promethean obrana pravdy
Autor: Ratko Bozovic

 

V strede zorného poľa vybraných aforizmov Ninusa Nestoroviča bol čas, ktorý stagnoval alebo sa vrátil späť. Bol a zostáva spoločenským snom. Videli sme, že aforista sa najviac zaujíma o realitu hore nohami. Preto sa snaží preniknúť do oblastí iracionalizmu a uznať tvrdú moc všetkej zvrátenosti, individuálnej i kolektívnej. Jeho kritický a satirický duch je tu poháňaný neustálymi impulzmi, ktoré ožili v temnej strane existencie, v sociálnych a individuálnych poruchách, v patológii extrémnych foriem existencie. Tento autor sa tak stáva kronikárom rozšíreného utrpenia našej sociálnej komunity. To je tiež dôvod, prečo sa tu našli politické monštrá a politika ako divadlo krutosti a zločinu. To všetko malo formu kritickej úzkosti a ironického postoja k vláde a jej subjektom.
V období extrémnej krízy sa objavilo množenie aphoristov nezmieriteľných kritikov uzavretej a autokratickej spoločnosti. Ich vzpurná energia, ako akt satirického myslenia, ktorému dominovala irónia, výsmech a nuda, napadla politiku zverstiev a zločinov, zosmiešňovala úrady, ktoré zrušili slobodu, pravdu a zákon, a zbavila morálne necitlivého subjektívneho vedomia. Boli to sily pohŕdania všadeprítomným skládkom banality a politickej absurdity. S mocou talentu a tvorivej prehľadnosti sa k nim pridal Ninus Nestorovic a stal sa dominantným tvorcom satirickej fantázie.
Po našej historickej nehode bolo ťažké nasledovať záblesk irónie, chór humoru a pokojný smiech hlavne preto, že spoločenská realita sa ocitla blízko tragickej a škaredej, takže pulzácia smiechu a humoru bola zúžená. Neporušiteľná kritická skupina sa však odvolala na tvorivú a kritickú silu satirického opovrhnutia. V jej prítomnosti sa pravda nejaví ako ilúzia v temnej noci a neskutočný pohľad. Je potrebné pripomenúť si názor Isidory Sekuliča, že tragédia prináša katastrofu a chaos a humor vytvára chaos v poriadku a mieri. To sa vzťahuje na satirické pojednanie Ninus Nestorovic. Jeho humor je útokom rúhanie a klamanie umelo vytvorenej verejnosti. Preto má terapeutický aj kritický význam. Toto kritické obdobie sa zdá presvedčivé, pretože vyvoláva dojem, že autor Božích písiem nám odpustí kľúč, ktorý odomkne zámky, za ktorými je pravda skrytá.
A je to veľká hanba pravdy, pretože sa nedá dosiahnuť vôbec, nedá sa povedať. Vieme iba, že je preč. nahá pravda funguje ako bezmocný krik, ako zdanie v temnej noci, ako neskutočný pohľad a fiktívna „udalosť“. Pravda je vnímaná ako lož. Klamstvo nahradilo pravdu, pretože ju predstavovali aj manipulátori a bluféri spoločenského a politického života. Prečo je to tak? Nepravdivosť je naším určujúcim činiteľom a ľahším spôsobom, ako môžu politici vládnuť spoločnosti a ľudským dušiam. Stalo sa to zručnosťou, ktorá v nás zakorenila a už dlho sa praktizuje ako dominantná forma existencie, ako dôležitá existenčná opora. Je to spôsob, ako sa všetci v laickej spoločnosti ľahšie obliecť do sebaklamu, pohodlnejšie žiť pod rúškom divadla absurdít miestnej reality. Ukazuje sa teda, že bez pravdy človek nemôže a bez lží v žiadnom prípade. Drvivú prítomnosť lží pravdepodobne znásobuje skutočnosť, že nemáme najlepšiu spomienku na to, čo sa stalo v našej balkánskej noci a čo sa stále deje. Najhoršie zo všetkého je, že náš príbeh nebol úplne rozprávaný ani rozprávaný dôveryhodným spôsobom. Tam, kde sú lži silné, musia byť pravdy tenké. Nestorovic hovorí.
Aj keď sa zaujíma o hľadanie pravdy a vie, že ho nedosiahne, satirista sa nevzdáva. Nevzdá sa, aj keď vie, že nemá cenu hľadať centrum politickej ontológie, pretože je skryté v opile politickej patológie. Úmyselné metódy vymývania mozgov, pradenia verejnosti a prefíkanosti indoktrinácie už dávno vyžadovali nemilosrdný výpočet a vôľu pre moc politických elít. Náš chaotický prechod do veľkej miery ukazuje, že nielen vo vojne je prvá pravda, ktorá sa stala obeťou nehody. Po udalostiach z 5. októbra nebolo potrebné prerušiť predchádzajúci systém. Rozhodnutie ísť celú cestu pri vyhlásení špiny trestného režimu, odhaliť pravdu, ktorá bola zafarbená krvou, hnilobou a rozpadom, obsahuje fatálne nedorozumenie v porozumení pravdy. Kým bola pravda skrytá alebo oneskorená, stratil sa drahocenný čas, a tak sa príležitosť uvedomiť si, čo bolo potrebné z hľadiska politiky ako vedome smerovať históriu. To stačilo na to, aby sa súčasná politika stala tragickou.
„Hovoriť pravdu,“ píše Pascal, „znamená nenávidieť seba.“ Ninus tomu neuteká. Naopak. Skutočnosť, že ani pragmatickí politici, ani konformisti ani polotróny – stagnujúci, odvážni satiristi ako don Quijote – nechodia do veterných mlynov, neprinesie také „nepohodlie“ pre seba. Skúsenosti sa v nás usadili: keď utíšite ľudské zloby a nemorálnosť vládnucich elít, tých, ktorí rozhodujú o osude všetkých, nie ste „kontroverzní“. Kto je pripravený hovoriť pravdu, je v konflikte s protagonistami ničenia, násilia a zverstiev. Naša skúsenosť s represiami vo vzťahu k pravde priamo súvisí so silami systémov, ktoré blokujú cesty k viacvrstvovej realite, as jej komplexným pochopením, v ktorom je nevyhnutný ironický diskurz, pokiaľ sa s nami ironicky rozbije. Keď sa to tu v skutočnosti ukázalo, ukázalo sa V politike, ktorá z pekla vyplynula zo sociálnej komunity , sa ukázalo, že maskovaná sociálna realita sa skončila represiami voči skutočným. Stačí si len pripomenúť našu ideologickú minulosť, aby sme zistili, aké ťažké je zistiť, či pravdou našich komunistov bolo bratstvo a jednota alebo nacionalizmus, ktorý vkĺzol do foriem xenofóbie a fašizmu. A naša spoločnosť v procese transformácie, kedykoľvek to blokuje hľadanie pravdy pôsobilo proti sebe a spochybňovalo štrukturálne zmeny. A nie sú bez schopnosti vysporiadať sa s pravdou. Zdalo sa, že tu táto schopnosť bodá. A politická demagógia spôsobuje najväčšie škody, keď rozbíja zrkadlo pravdy. Zdá sa, že pri pragmatických ambíciách si neuvedomujú, že nahromadené klamstvá a slepota pri objavovaní pravdy sa stávajú hradbami, ktoré zakrývajú skutočný obraz reality a reality pravdy. A keď niet slobody, niet pravdy. Nemôžu sa obísť bez seba, keď nie je nikto ani druhý.
V každom prípade je ťažké dostať sa zo zložitých sociálnych štátov, ktoré sa pletú a vyvíjajú okolo pravdy. Aj keď je pravda „chytená“, nie je možné s dôverou zachytiť pohľad aj ducha. Aby sme dospeli k realite pravdy, je potrebné konfrontovať podstatu spoločenského života, pochopiť „ako“ prebiehajú životné procesy a „prečo“ majú taký pôvod. To všetko je však spochybňované, pretože neexistuje neporušiteľná kritická verejnosť a za falšovanie pravdy je zodpovedná súčasná vládnuca elita. Je možné, že utajenie prehltne verejnosť. Zvyšky arkánskeho štátu majú silné opory v politickom a každodennom živote občanov.
Na rozdiel od takého kovania reality, nastupujú aj humoristi a satirici. Humorista strieľa manévrovaním, / satirista s bojovými guľkami. Toto je aforizmus Žarka Petana, ktorý sa snažil rozlišovať medzi humorom a satirou, hoci všetky vymedzenia sú však podmienené prinajmenšom umením apoštola Ninusa Nestoroviča, v ktorom má humor sklon k satirickému vyjadreniu. Jeho aforizmy
pôsobia ako laserové lúče v tmavej komore. Akonista ostro, prehľadne a podozrivo skúma prítomnosť karikatúry v spoločenských javoch, v ľudských situáciách av ľudskom charaktere. Zdá sa, že ako slobodný človek, ako tvorca z svedomia a charakteru. V skutočnosti je rebel, rebel v mysli i srdci. Rovnako ako štrk, ktorý sa ocitol v jeho vnútornom ohni, ako horké a jedovaté pilulky, ktoré sa liečia, jeho aforizmy siahajú späť do odôvodnenej kritickej myšlienky, ktorá svojou tvorivou subjektivitou obhajuje víziu sveta a zmysel existencie slobodných ľudí na rozdiel od ľudí bez charakteru, ktorí nepoznajú hanbu ani dôstojnosť. Podporovateľom neznesiteľnej ideologickej tuposti a simulujúceho vlasteneckého a šovinistického šialenstva v arivistickom polovici sveta podvratnú negáciu. S vášňou vzpurného satiristu, bez ohľadu na to, ako okrajová je menšinová skupina, neodchýli sa od ľahostajnosti a rozlišovania. opozície. Manipulačné guľky alebo akákoľvek simulácia nie sú pre všetky vhodné. A pretože odhaľuje a zosmiešňuje klamstvá, pokrytectvo a primitivizmus, nezačne rozpaky, do ktorých sú zapletení jeho spoluobčania. Nebude navigovať prúd kolektívnych strát a nemilosrdnú hlúposť. Postavy z politického života formoval ako temných darebákov, ako ľudí, ktorí neboli iba politicky odhalení, ale aj drasticky odcudzení. Vždy vychádzal z charakteru ich osobností, z povahy ich zvrátenosti.

 Ninus Nestorovič, v karikatúre

Nestorovic ukázal, že satirický aforizmus patrí do kultúry, v ktorej sa prostredníctvom umeleckého majstrovstva a umeleckej fantázie vytvára kritická averzia k degradácii ľudskej existencie a narušeniu ľudskej prirodzenosti. Preto sa javí ako „priestupok“ a „priestupok“ vo vzťahu k represívnemu systému spoločnosti a ľudskej vnútornej slobode, ako zámerná opozícia voči politickému, ideologickému, estetickému a morálnemu dogmatizmu. Vízia satiristov obsahuje neporušiteľnosť misie, ktorá obhajuje individualitu, rozdielnosť a úplnosť. Satirické svedectvo je založené na ironickej degradácii nemilosrdných vládcov, divokosť brandingu a hyperbolického zosmiešňovania a vytrvalé obvinenie problémového sveta. Naši najkreatívnejší odpadlíci, ktorých vyvrcholil Nestorovič, premýšľajú hlavami a počúvajú svoj vnútorný hlas, vzdorujú banálnej výzdobe každého dňa a hluchému veku všeobecnej krízy. Ich satirická aforizmus okrem obrany slobody uznáva aj snahu priblížiť svedomie a rozum ako závislé hodnoty.
Predsudky, klamstvá, manipulácia a mystifikácia sa stávajú predmetom živého ironického pozorovania satirického aforizmu Ninusa Nestoroviča. K slovníku nášho úpadku boli pridané nové príspevky. S aphoristom satirického smeru, ako je Nestorovič, niet lži ani nadmerného znášania ani sentimentality. Hovorí vo svojom vlastnom mene a tiež v mene tých, ktorí nie sú schopní postaviť sa proti kliatbe, ktorou by sa zbavila hodnoty ľudskej dôstojnosti. Pri obrane slobody, spravodlivosti a hodnôt, pri obrane ľudstva je zrejmé, že to nemôže byť jasnejšie. Bola to jeho cesta k očistenému aforizmu ako k neúprosnej myšlienke našej ponurej prítomnosti. Ukazuje sa, že taký odpadák nie je iba pascalová trstina, ktorá myslí, ale aj trstina, ktorá prepichuje vredy ľudskej hniloby.
Tematicky najbližšie k dobám krízy tu je, že aforizmy Ninus pravdepodobne zažijú aktívny a súčasný príjem, ale určite sú to najcennejšie z univerzálnych platnosti a navrhnuté na dlhé obdobie. A väčšina z nich je. Je dobre známe, že satirické aforizmy sú už dávno najobľúbenejším komentárom nášho univerzálneho úpadku. Vtipný vtip a kritická erózia sú iba časťou tvorivej identity každého tvorivého aforistu, ako je Nestorovic.
A spoločnosť, ktorá bráni satire – znehodnotila nevinnosť pravdivosti a spontánnosť slobody. Tým sa zrušila dôležitá forma odporu voči zlu a deštrukcii. Chladná hlava a ľadové srdce pretrvávajú v mentálnej mrzkosti a všeobecnej apatii a ľahostajnosti. Politickí démoni modernity sú zvlášť apostrofovaní majstrami satirického aforizmu, ako je Ninus Nestorovic. V čase našej extrémnej krízy, ktorá stále prebieha, umelci aforizmu vyfúkali špinavú bublinu zastaralej spoločnosti. Ich aforizmy sa stali vírusom kritického myslenia. A kedykoľvek to je Zničená kritická verejnosť, partizáni našich aforistov čítali každému lekciu o občianskej neposlušnosti. Ich kritické úvahy svedčia o tom, že je možné diagnostikovať aj svet hore nohami. A tak sa u nás stal aforizmus najdôležitejším slovom, napríklad Korakova karikatúra je najobľúbenejším politickým komentárom. V tomto ohľade sú Ninus a Koraks úzko spätí ako tvorcovia kritického myslenia a alternatívnej publicity. A na verejnosti formovanej falošnými zrkadlami Ninus pomocou logiky spoľahlivého ocenenia a so zodpovednosťou svedomitého kritika preukázal , do akej miery pozná podstatu spoločnosti a dušu satirického aforizmu.

PÁN NINUSIJADE
alebo povedzme o knihe „Bože, zakazuj“

Ak prijmeme názor, že aforizmus je „román bez zbytočných slov“, potom si Ninus Nestorovič dlho zaslúži štatút nášho klasického spisovateľa! Bez ohľadu na jeho názor, že „aforizmus je literárne dielo, v ktorom má spisovateľ veľmi malý priestor na dôkaz“, samotný Nestorovič naznačil sériou pravých bravura-calamari, koľko „skutočného driblovania ducha v stiesnenej oblasti“ ponúka šancu na širší pohľad na naše okolie. a tentoraz. So svojou novou kolekciou „Odpusť nám“ propaguje Srbsko opäť ako raj pre satiristov a aforistov. A tento raj neustále rastie! Čím horšie sme, tým lepšie. Ruda, z ktorej získavajú svoje zlaté hrudky, je nevyčerpateľná, pretože žijeme v spoločnosti a epoche, ktorá neustále novými spôsobmi revitalizuje zlo a hlúposť. A čo viac,
Vďaka politike (so svojimi najvýznamnejšími aktérmi) je Srbsko komicky tragické, takže práca vtipného nikdy nie je bez počiatočného materiálu. Prostredníctvom humoru, najmä aforizmu, ktorý sa stal vzácnou „úrovňou spoločnosti, ktorá je bublinou, ktorá sa abnormálne registruje“, sa niektoré z najhorších úderov, ktoré nám realita spôsobuje, musia zosmiešňovať a skrútiť. A akonáhle sa nájde smiech, bez ohľadu na to, aká bolestivá môže byť situácia, bolesť sa dá ľahšie prekonať. Každý úsmev, podobne ako sloboda, predsa má na čele nejaké vážne vrásky.
Z sociologického hľadiska je aforizmus akýmsi príslovím extrémne ironickej sémantiky, a teda je adresovaný gramotnejším vrstvám spoločnosti. Toto umenie zvolených slov – medzi príslovím a vtipom, naplnené obsahom a provokujúcim – vždy znamenalo schopnosť formovať dôležité životné skúsenosti.
Samotná definícia „aforizmu“ sa časom zmenila, od pôvodného používania termínu Hippokrata (v piatom storočí pred nl) na opis krátkych lekárskych náukov až po porozumenie odporúčané slovníkom Oxford English Dictionary: Krátka v určitej forme a pár slovami vyjadrené príslovie, ktoré veľmi jasne vyjadruje jedno myslel; poučná múdrosť, ktorá obsahuje pravdu všeobecného významu. Aforizmus sa líši od maxima, „je viac rozvratný“.
Dušan Radovic povedal: „Drak bol na začiatku“. Dilema zostáva, či tým myslel detskú báseň alebo najpodstatnejší žáner literatúry. Pokiaľ ide o poéziu zameranú na najmladšieho, súd už dlho stojí, nemalo by sa však zabúdať na Drakovu úlohu pôvodcu srbského aforizmu. Jeho nasledovníci, títo „dedičia svätého horlivosti“, neboli nikdy dosť inšpiráciou, najmä v posledných niekoľkých desaťročiach. Naplnili nás zvykovými dielami z ich vlastnej epochy. Od Hedgehogs a študentských novín, novín cez rozhlasové programy až po televíziu, boli otvorené umiestnenia: „stručné a zmysluplné s bohatými výrokmi zameranými na spochybnenie všetkého existujúceho s cieľom byť smiechom pre bolesť.“
Jedného dobrého dňa sa ukáže, že „žongléri, ktorí predviedli svojho vtipu ako zásnuby“, prešli cez naše historické zrúcaniny najlepšie, pretože najľahšie sa stretli s pohanmi tých čias. Druh intelektuálnej partizánky známej ako „Belehrad Aphoristic Circle“ už dlho a úspešne pôsobil na udržanie duševného zdravia časti ľudí prostredníctvom verbálnych odklonení. Človek je stvorenie, ktoré žije nielen na chlebe, ale aj na chytených slovách, ktoré ho držia v pokušení.
Ak existuje nejaká neznesiteľná disharmónia, ktorá si vyžaduje osobitný pohľad, morálny tvorca aforizmu ľahko doručí krátky a ostrý šok slúženej pravde. Nestačí ich len čítať a mumlať vo vašom vnútri: „Aká je pravda všetko, všetko je pravda.“
Preto si nové výtvory Ninusa Nestroroviča, veliteľskej eskadry z elitnej triedy Alexandra Baljaka, zaslúžia hlbokú úctu. Slová pozná, pretože ich dobre pozná. Pozná ich silu, príležitostnú vznešenosť, ale aj ich hĺbku. Intelektuálny pohľad, viacvrstvový význam a posolstvá, krása štýlu a ochota darovať – to všetko odlišuje túto zbierku starostlivo upravených románov bez zbytočných slov. Vždy odvážny z hľadiska kalamárov, Ninus opäť zväčšuje takú veľkú stopu venovanú paradoxom každodenného života. Originálne a silné dielo ako syntéza literatúry a filozofie. Pretože každý výmor má tri rozmery: dĺžku, šírku a hĺbku.
Všetko, čo Ninus robí, je len kvapka inej farby v oceáne našej porážky. Ale bez prepadu by bol oceán pre vrakov lodí komplikovanejší. Táto mŕtvica žiari! Tam, kde sa každý druh vlády vyznačuje obezitou a báječnou existenciou, je veľmi užitočné prečítať si majiteľa ostrého pera. Ako forma nesúhlasu a zmierenia so skutočným terorom reality.
V krajine, kde už viac nežúrime. Je to len živé. “„ Je cenné sa smiať a premýšľať o knihe: „Odpusť nám.“

Petar Peca Popovic

Výsledky 21. medzinárodného festivalu aforizmu a karikatúry – Strumica 2020.

NINUS NESTOROVIC ZLATÝ PLAKET

Porota na 21. medzinárodnom festivale aforizmu a karikatúry – Strumica 2020, ktorú tvorili: Nikola Angelkoski (prezident), Aco Georgiev, Alexander Filev, Risto Filchevski a Ivan Jovev, udelili tieto ocenenia:

– „ZLATÝ OMIETKA PRE AFORIZMUS“ …… Ninus Nestorovic (Srbsko)
– „STRIEBORNÝ OMIETKA PRE AFORIZMUS“ ….. Aleksandar Cotric (Srbsko)
– „BRONZE PLATO PRE AFORIZMUS“ .. Valentin Dimitrov (Bulharsko)

Diplomy za aforizmy boli udelené: Vladislav Vlahovic (Čierna Hora), Miladin Beric (Republika Srpska – Bosna a Hercegovina) a Sveti Stomenov (Macedónsko), zatiaľ čo Atanas Krlevski (Macedónsko) získal osobitné ocenenie.

– „ZLATÁ KARTOONOVÁ KOŠÍK“ …. Eriko Zingueira Aures (Brazília)
– „STRIEBORNÝ KARTÓNOVÝ PICKET“ .. Ivailo Cvetkov (Bulharsko)
– „KARTÓNOVÝ PICKET BRONZE“. Miroslav Georgievski (Macedónsko)

Karikatúry boli ocenené Henrikom Cebulou (Poľsko), Erdoganom Basolom (Turecko), Ratkom Maričičom (Chorvátsko), Konstantinom Kazančevom (Ukrajina) a Georgim Mayorenkom (Ukrajina) a Blazhe Dokulevským (Macedónsko).

Predseda humornej a satirickej sekcie Spoločnosti spisovateľov Vojvodiny Ninus Nestorovic

Jeden komentár

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.